اين آمار در حالي است كه مردادماه امسال هم معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش از وجود 47هزار مردودي در پايه اول ابتدايي در سال گذشته آن هم در روش ارزشيابي توصيفي خبر داده بود. رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اينكه نمره 12كه از نظر ما خوب نيست، به خبرگزاري فارس گفته:«انتظار داريم نمرات از ۲۰ همان۲۰ باشد اما اين غيرواقعي است.»
عبدالرسول عمادي با بيان اينكه اعلام ميانگين نمره دانشآموزان به واسطه اين است كه توجه والدين، جامعه، دانشآموزان و معلمان را جلب كنيم تا يك گام به جلو حركت كنيم و شاهد بهبود نتايج در سالهاي آينده باشيم، گفته است:«در اينباره نشستهاي متعددي هم با مديران كل آموزش و پرورش استانهاي كشور داشتهايم و برنامههاي متعددي براي بهبود نمرات دانشآموزان ارائه شده است و اميدواريم شرايط بهبود يابد.»
او البته پيش از اين ميانگين نمرات در پايه سوم متوسطه را پايينتر از اين و بين 11تا 12اعلام كرده و گفته بود:« معمولا درصد قبولي دانشآموزان در اين پايه ۸۰ درصد و در سالهاي اخير ميانگين نمره دانشآموزان در پايه سوم متوسطه بين ۱۱تا ۱۲ است كه البته اميدواريم با توجه به بحث اهميت سوابق تحصيلي در سالهاي آينده اين ميانگين افزايش يابد.»
توقف ميانگين نمرات دانشآموزان متوسطه مخصوصا در پايه سوم در حالي است كه متوسط نمرات در دوره پيشدانشگاهي هم 12است و براساس قانون بايد سهم تأثير نمرات دوران تحصيلي در پذيرش دانشگاهها افزايش يابد.
از خرداد 95تأثير نمرات پيش دانشگاهي در كنكور 5درصد مثبت است و اين تأثير در خرداد 96بهصورت 5درصد قطعي خواهد بود.
نظر شما